"CeBisAn HiDuP DA'ie WAQafAn..."

...DUNIA tak sentiasa KKJ...

Monday, August 30, 2010

tinta seorang da'ie 15 : MALAM itu berlalu PANTAS...

SALAM RAMADHAN....

malam itu berlalu dengan begitu pantas sehingga tidak merasakan kepenatannye...
ape tak nye... dari pagi sampai la tengah malam aktiviti non-stop... pagi belajar cam biase... tengah hari rehat jap... lepas solat kene bergegas ke DEWAN AL-MUTTAQIN AL-MUTHAQQAFIN utk preparation aktiviti sampai la tengah malam itu....



aktiviti di sekolah ni memang pack... tp alah bisa tegal biasa... back to the main point... aktiviti dimulai dengan tadarus Al-Quran beramai-ramai... lepas tu Majlis Khatam Al-Quran menyusul... selesai solat asar... kami dibenarkan rehat sekejap... sampailah tetamu jemputan tiba... lepas tu ade penyampaian sumbangan sikit... lepas tazkirah yang begitu bersemangat daripada  ALKIS.. semua warga KISAS berbuka dengan kurma dan air mineral.. usai solat, ni la mase nak menjamu selera..

bila perut pown dah penuh, mule la malas nak terawih...ehe... tapi itu bukanlah alasan yang mantap.. solat tu kene dirikan yop... hidupkan sunnah RASULULLAH... terawih buat lapan je malam ni kerana aktiviti yang agak padat.. takpe la.. lapan rakaat kan sunnah RASULULLAH... lepas tu ade la break jap.. hilangkan lenguh sket..

SALAM 1 MALAYSIA...

ahah... tepat 10.30 malam mule la acara Sambutan Ambang Kemerdekaan Kali Ke-53 peringkat KISAS... mule-mule abg Umar wat lawak plak ngan pantun dye... tau la MC... x pe la... biar la dia dengan dunia dia... selesai perutusan MPM... tibalah masa persembahan sajak pelbagai bahasa dan bangsa daripada wakil pelajar.. memang berbakat deorang ni... video MMU KISAS memang sempoi... lepas tu...10...9...8...7...6...5...4...3...2...1... boom.... MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA! laungan KU kite abg RAHMAN...
memang semangat tapi lagu patriotik x banyak la... lagu Negaraku dan Selangor                     je.. x de hal lah.. yang penting semangat tu ade,,
TAKBIR!! ALLAHU AKBAR...

0 comments:

Post a Comment

sharing is caring...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget
Cool Neon Green Outer Glow Pointer