"CeBisAn HiDuP DA'ie WAQafAn..."

...DUNIA tak sentiasa KKJ...

Monday, March 28, 2011

tinta seorang daie 24 : SYABAB merindui MURSYIDNYA...


ASSALAMUALAIKUM SAHABAT2
yang saya kasihi kerana ALLAH sekalian..
Khabar baik hendaknye yek..

Agaknye ape yang ana nak tulis dalam entry kali ni ye..
JOM same2 kite bace....
Maka al-kisah pun bermula...

Sunday, March 27, 2011

tinta seorang daie 23 : Ketika kuBERSUJUD...

Assalamualaikum sume..
kaifa halukum??
kaifa imanukum??

sudah menjadi fitrah manusia bahawa iman kite akan bertambah dan berkurang...
So, ape tindakan kite supaye iman kite sentiase bertambah..
tu kene tepuk dada n tanye lah iman kite masing2..
selagi kite berpegang dengan tali ALLAH.. insyaALLAH kite akan selamat dunia akhirat...


Seperti mana yang kite sedia maklum, baru2 ini KPM telah mengumumkan keputusan SPM bagi calon2 2010..

Sunday, March 20, 2011

tinta seorang daie 22 : Kulangkahkan Kaki Ini...

Assalamualaikum sume..

kepada penanti2 kejayaan yg cemerlang
pasti tidak sabar2 untuk mengambil keputusan SPM
masing2 en??
sudah pasti bermula pada malam ini
sahabat-sahabat kita yg berada jauh dari Lembah Kelang
sudah mula menaiki bas ataupun keretapi untuk
ke Klang Bandar Di Raja...
                                                      selanjutnya...

tinta seorang da'ie 21 : Warkah Buat Bonda dan Ayahanda...


Assalamualaikum..
Apa khabar kepada anda??
Semoga sentiasa dinaungi payung rahmat ALLAH s.w.t.
sakali lagi ana mengucapkan ribuan terima kasih
kerana masih sudi untuk membaca blog ini..
jasa antum sume tidak dapat ana membalasnye..
Kali ni ape kate kite same2 lihat contoh surat minta izin berkahwin awal..
bunyinye macam menarik je... jom same2 kite lihat...

tinta seorang da'ie 20 : Buatmu Wahai Menantu Ibuku...



Assalamualaikum sume..
terima kasih kerana masih sudi membaca coretan
yang x seberapa ini..
kali ini ana ingin berkongsi satu sajak
yang istimewa buat si dia yang bergelar menantu ibuku...:)

                                                                              selanjutnya sila klik tajuk...

Saturday, March 19, 2011

tinta seorang da'ie 19 : Dia Seindah2 Perhiasan Duniawi....




Assalamualaikum semua...
Apa khabar semua?? lama betul x de post br ni...
Apa pula khabar iman kita ek?? Bertambah ke Berkurang??
Harapnya bertambah la ek... Sama2 lah kita mengatur langkah menuju Mardhatillah ye..




Apakah yang dimaksudkan dengan sebaik2 hiasan di dunia.. Seperti mana yg telah termaktub dalam lirik lagu salah satu kumpulan nasyeed terkemuka, kalimah itu merujuk kepada WANITA YANG SOLEHAH..

Di dalam Surah An-Nisa' ayat 1 menjelaskan yg mafhumnya "Wahai sekalian manusia, bertakwalah kepada Tuhan kalian yang telah menciptakan kalian daripada jiwa yang satu. Dan dari jiwa yang satu, Dia telah menciptakan pasangannya. Dan dari keduanya, Dia telah memperkembangbiakkan lelaki dan wanita yang banyak......."
                                                                                                                       selanjutnya sila klik tajuk..

tinta seorang da'ie 18 : Nilai semangkuk KUACI...




Assalamualaikum sume...
Salam Sejahtera..
Dan Salam 1Malaysia....

Kuaci...
Apa yang menarik sangat dengan kuaci??
Ade sesape yang x pernah makan kuaci??
cuba angkat tangan sikit...
Senanye x peliklah sape yang angkat tangan tu....
Sebab bayi mane ade gigi en nak bukak kulit kuaci tu....
Sebab tu ana bela hamster...ehe..
                                                                                                                 selanjutnya sila klik tajuk...

sharing is caring...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget
Cool Neon Green Outer Glow Pointer