"CeBisAn HiDuP DA'ie WAQafAn..."

...DUNIA tak sentiasa KKJ...

Sunday, December 13, 2009

tinta seorang da'ie 8 : Janji Dan Sumpah Iblis Terhadap WANITA...

Iblis laknatullah membisikkan kepada para wanita bahawa apa jua pakaian termasuk hijab tidak ada kaitannya dengan agama, sebaliknya ia hanya sekadar pakaian atau gaya hiasan.

Apabila seorang wanita masih bertahan dengan prinsip hijabnya, maka syaitan beralih dengan strategi yang lebih halus.

Bagaimanakah caranya? (selanjutnya)

Saturday, December 12, 2009

tinta seorang da'ie 7 : Seronok jadi KHALIFAH DI BUMI??

Salam.. 

   Lama da x anta post br ni... Jd skang ni najmeen saje la nak cite sket pasal 'KHALIFAH di muka bumi' ni b'dasarkan sedikit ilmu yang ade di dada ni...

   Slalunye ble ade org cite pasal KHALIFAH, org ISLAM di luar sane mst terfikir akan KHALIFAH SAIDINA ABU BAKAR, SAIDINA UMAR, SAIDINA UTHMAN, SAIDINA ALI dan sebagainya. Tetapi setengah org pula memikirkan bahawa KHALIFAH itu adalah tugas setiap manusia di muka bumi ALLAH.

   Hah! itu la yang sebenarnya.. mereka ini tentu paham akan tugas2 manusia itu sendiri di atas muka bumi ALLAH yang sedang kita tumpang ni... begini, bila ALLAH jadikan kita di muka bumi ini, mestilah DIA mengharapkan sesuatu yang terbaik dari kita sebagai hambaNYA.... (selanjutnya)

Saturday, December 5, 2009

tinta seorang da'ie 6 : Di Sebalik Cinta Dan Tawakal...

Oleh: Dr. Mohd Asri Zainul Abidin

Saya menulis artikel ini dalam perjalanan dari Madinah menuju Mekah. Saya datang menyertai rombongan Majlis Agama Islam Perlis bersama dengan Yang Dipertuanya, Raja Muda Perlis.

Setelah pulang dari UK, saya dilantik menjadi Ahli Majlis Agama Islam Perlis yang dahulu saya berada dalamnya atas kapasiti Mufti. Sekarang saya berada dalamnya atas individu saya sahaja. Majlis Agama Islam Perlis membuat lawatan kerja ke beberapa negara; Saudi, Mesir dan Tunisia.(selanjutnya)

tinta seorang da'ie 5 : Bencana Novel Dan Cerita Cinta Islami...

Oleh: Abu Usamah Mohd Masri Bin Mohd Ramli
Sumber: http://the-authenthic.blogspot.com/
          
"Assalamualaikum wbt.

Selepas novel Ayat-Ayat Cinta, Ketika Cinta Bertasbih dan entah apa lagi 'novel pembina jiwa' dari tanah seberang. Semuanya berkisar cinta yang di dasari landasan Islami.

Ramai memberikan komentar positif. Dan penggiat seni tanah seberang maju lebih daripada selangkah, filem-filem dan drama-drama yang berbentuk pembina jiwa, cinta Islami mula mendapat tempat.

Umat Islam Malaysia tidak terlepas dari tempiasnya. Maka muncul cadangan agar penggiat seni Malaysia mengorak langkah. Cambahkan karya-karya pembina jiwa, lambakkan cinta Islami di kalangan muda mudi. Biarkan muda mudi kita faham bahawa Islam meraikan perasaan cinta manusia asalkan pada jalan yang betul.... (selanjutnya)

Tuesday, November 10, 2009

tinta seorang da'ie 4 : HAYYA BIL ARABIAH!!

  Mencintai LUGHATUL ARABIAH @ El-Azhar...

   Pehh... seronoknye kat kem ni.. tempatnye agak menarik. mane x nye, tepi pantai la katekan.. lame x g pantai ni...ehe. Setibanye di sini memang kami agak kepenatan. Selesai mendengar taklimat, kami dipersilakan utk minum petang sebelum menunaikan solat Asar.
   Lepas tu, leh la masuk 'BANGLO' kami, mmg pelik en. x penah2 ana g kem dok dlm banglo yg serba 'indah'..ehe. ni la first time dok dlm banglo. Sebelah banglo ana da la cm terbiar je.. seram gak tu tp wat x tau  je la..
   Program2 yang ustazah2 susun best gak. mmg menambahkan kecintaan kami terhadap Bahasa Arab ni... (selanjutnya)

Monday, November 2, 2009

tinta seorang da'ie 3 : Kolejku sayang...

KOLEJ ISLAM SULTAN ALAM SHAH..

   Ana memang x sangke bleh masuk ke sekolah yang sememangnye hebat dari segi akademik dan tarbiyah ini.. Bersyukur kehadrat ILAHI kerana memberi ana peluang untuk mengubah diri yang hina ini kepada manusia yang sentiasa mencari redha ALLAH.
   Setibenye  di sini memang agak terkejut dengan biah yang begitu baik yang menggalakkan kita untuk sentiasa beribadat kepada ALLAH. Ini merupakan suatu pengalaman yang x kan dipersia-siakan oleh manusia yang memahami erti sebuah kesyukuran. (selanjutnya)

tinta seorang da'ie 2 : Salam 406... Selamat tinggal semua...


  Salam...
   Selama ana berada di KISAS pada tahun 2009  ini, banyak pengalaman manis yang dapat ana peroleh bersama antum semua..
   Ana x de la pandai sangat macam antum semua, mybe taun depan ana stay kelas 506 je kot...

     Tetapi tahun depan merupakan tahun yang mencabar bagi ana. Tambahan pula, KISAS telah dinaik taraf ke Sekolah Berprestasi Tinggi(SBT). InsyaALLAH ana akan berusaha
dengan lebih gigih lagi bagi memperoleh pencapaian cemerlang dalam SPM tahun hadapan. doakan ana supaye mendapat 11A+.(selanjutnya)

Thursday, September 10, 2009

tinta seorang da'ie 1: Camne di KISAS??

Pengalaman pertama di KISAS...

tHARIQIANZ...!!!

i'm thE COMmANDeR....

sharing is caring...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget
Cool Neon Green Outer Glow Pointer