"CeBisAn HiDuP DA'ie WAQafAn..."

...DUNIA tak sentiasa KKJ...

Saturday, August 28, 2010

tinta seorang da'ie 13 : bulan RAMADHAN dan MERCUN..

salam..
memang x pelik ble kat surat khabar tunjuk gambar tangan budak hancur sebab kene mercun.... slalunnye mercun bola yang paling famous... taun ni x tau lg la.. sebab x balek umah lg ni...

mesti x best en kalo raye x de jari... inilah akibat bg siape yang kufur nikmat ALLAH.. ALLAH dabagi jari cantik2, tp kite senang je rosakkannye... memang x dinafikan main mercun ni seronok.. bukan slalu dapat main.. raye je... (sambungan)



tp kes-kes camni muncul ble HARI RAYA je en.. deepavali ke tahun baru cina ke x de lah dengar kes2 camni.. mungkin org melayu ni kurang berhati-hati.. tetapi golongan ini sebenarnya rugi.. mereka sepatutnye mengisi masa  malam mereka dengan ibadah sunat cam solat sunat tarawih... BUKAN MAIN MERCUN... tp ade gak yang maen lepas solat tarawih.. macam mane plak tu?? sebenarnye kita bleh fikir sendiri...

cube bayangkan kita nak mntak dwet raye tp x de jari.. msti segan... jgn haraplah nak dapat dwet lebih sebab orang simpati.. dapat SINDIRAN sebijik baru padan muke....

semoga kita dijauhkan daripada marabahaya.. pandulah diri kita dengan iman bukan dengan hawa nafsu....

0 comments:

Post a Comment

sharing is caring...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget
Cool Neon Green Outer Glow Pointer